Kişinin yasevimliığı sosyete içre değeri olan , yetenek, hareket ve gayrı davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belirli gelişmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değişlemme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanımı yapılabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin yalnızçlarına usturuplu ) değişlemme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis bakılırsa;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde değişlemtirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değişlemme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç bel kemiği öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi yalnızçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı kamu kültürler kucakin özdeşdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme kucakin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa değişlemebilir, lakin sürecin doğası değişlemmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince biriyi filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna üzerine farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü tanımı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değişlemikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içre eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değişlemikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Eğitim bilimi, sima kucakin yaşam boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere usturuplu olabileceği kabilinden istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin işlemletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabilinden gelişigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, terbiye merkezleri kabilinden mekânlarda verilen terbiye formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Kısaca terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye sürdürmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belirli bir niyet ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise otomatik gelişen plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir dizge olarak ele alındığında ise terbiye sisteminin üç bel kemiği ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Bulak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Süreç; ekol içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, izin, test mealları kabilinden mergup davranış değişlemiklikleridir.