logo hazırlama

logo tasarım

Logo nedir? Söz manaı olarak gerçek önlığı dilimizde amblem olan, bir meslekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak meslekletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı mesleki sembolize edebileceği üzere, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara ehil mümkün.

Sorusu sorulduğunda kelime manaının haricinde, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan eş veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı bayağı önemlidir. özge taraftan logo tasavvur çkızılışmasını yapacak eş veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çkızılışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, meslekletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkızılışması” olacaktır.

Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmeslektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş meydanı ile faaliyette bulunan şirketler dâhilin henüz çok tercih edilebilir. Tek bir sektörde faaliyet gösteren meslekletmelerin ekseriyetle logoları dalü oyun değer. Ancak takkadak bir araba dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.

Logo ne mesleke yarar?
İşletmeler dâhilin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan hakikat bellik olmaları az daha imkansızdır.

Bu sebeple meslekletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza her hâlde adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çkızılışması ile saksılayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayan meslekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.

Ancak, zorlamasız anlaşılır, yazıırlanması zorlamasız, olabilir evetğunca az nüshada renkten oluşmalıdır. Her çeşit baskı ve pazarlık tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok koca ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Sair şirket evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koca ziyan verir.

Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine iyi olmalıdır. Hatta kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin katıaralık lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin dahi akılda lakırtııcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ait ürün evet da şirket dâhilin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı mana bakımında bu veri çok önemlidir.

logo tasarım

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir